16 Березня 2021

Інформаційна кампанія «Знай свої права»

Шановні клієнти!



АТ «МОТОР-БАНК» став партнером кампанії із захисту прав споживачів фінансових послуг, яку проводить Національний Банк України.



Щиро сподіваємося, що Вам стануть у нагоді відео та інформація на тему найпоширеніших запитань:



Кредитний онлайн-договір = паперовому!



Такий кредитний договір підписується одноразовим паролем, який згідно із Законом України “Про електронні довірчі послуги” має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис чи кваліфікований електронний підпис.



Не нехтуй своїми зобов’язаннями за кредитом, якщо він укладений в онлайн-форматі.



Під час укладання договору на вебсайті людина ставить “галочку” навпроти рядка “підтверджую згоду на обробку своїх персональних даних, зокрема їх передавання до бюро кредитних історій”.



Тому інформація про тебе і про твій кредит також доступна бюро кредитних історій.



Невиконання умов кредитного онлайн-договору може негативно вплинути на твою кредитну історію та ускладнити отримання нового кредиту.



Якщо ти не будеш виконувати свої зобов’язання, фінансова установа може передати інформацію про тебе до колекторської компанії. У такому разі тобі можуть телефонувати та писати представники колекторської служби з вимогою повернути борг.

Твій порадник!

  • Уважно читай договір з фінустановою, навіть, якщо укладаєш його онлайн. Звертай увагу на відсоткову ставку, комісії, додаткові платежі та штрафи в разі прострочення.
  • Пам’ятай, якщо береш кредит більший за мінімальну зарплату й строком на понад місяць, то фінустанова повинна надати не тільки договір, але й паспорт споживчого кредиту.
  • Виконуй зобов’язання за кредитним онлайн-договором.

Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv.
Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава


https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїОбов’язки




Борги потрібно повертати, умови кредитних договорів – виконувати.




Не допускай прострочення кредиту, що веде до залучення колекторів.



Якщо твій фінансовий стан погіршився і далі немає змоги вчасно платити кредит, звернися до фінансової установи та спробуй домовитися про реструктуризацію боргу й припинення дій колекторів.



Що мають право робити колектори, а що ні?



Колектори мають право:


1. повідомляти боржника про наявність заборгованості;


2. звернутися до суду, якщо фінансова установа надала відповідні повноваження колекторській кампанії або «продала» твій борг.



Колектори не мають права:


1. погрожувати тобі та твоїй родині;


2. самостійно примусово стягнути борг або забрати твоє майно.



Лише органи Державної виконавчої служби та приватні виконавці мають законодавчі підстави примусово стягувати заборгованість, дотримуючись офіційних процедур за наявності відповідного рішення суду.



Сплачуй борги вчасно, щоб уникнути спілкування з колекторами.



Не всі компанії, які займаються колекшином, мають ліцензію на здійснення фінансових послуг. Так, деякі компанії працюють як юридичні особи і це законно відповідно до законодавства України. Тому важливо цікавитися назвою компанії, яка провадить дії зі стягнення твого боргу, та перевіряти наявність ліцензії. Це можна зробити на сайті НБУ: https://kis.bank.gov.ua/



Якщо колектори погрожують та порушують твої права, звернися з письмовою скаргою на ім’я керівників фінкомпанії чи банку, а також до НБУ.



Якщо факторингова компанія не має ліцензії на здійснення фінансової діяльності, НБУ, на жаль, допомогти не зможе. Потрібно звертатися до правоохоронних органів.



Як можна звернутися до НБУ:


  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240; 
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням: http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/



#ЗнайСвоїПрава


#ЗнайСвоїОбов’язки




Є потреба оформити депозит, кредит, платіжну картку або відкрити рахунок?


Постався серйозно до вибору фінансової установи, де плануєш обслуговуватися.



Коли ти обираєш смартфон, то детально вивчаєш всі його технічні характеристики? Так і тут, потрібно уважно вивчити пропозиції кількох фінустанов та обрати найкращу!



Як це можна зробити?



Зайди на вебсайти фінустанов та почитай детальні умови фінансової послуги, яка тобі потрібна.



Наприклад, якщо тебе цікавить кредит, з’ясуй повну процентну ставку, усі додаткові платежі та комісії, штрафи за прострочення платежу, графік погашення кредиту тощо.



За пропозиціями, які тебе зацікавили найбільше, попроси у фінустанов примірники договорів.



Пам’ятай, ти маєш право отримати такий примірник для детального вивчення.



Знай, що підписуєш.



Якщо ти ставиш свій підпис на документі, ти береш на себе зобов’язання, які повинен виконувати.



Читай прискіпливо, став питання працівнику фінустанови, якщо щось не зрозуміло.



Обери для себе найкращу пропозицію, а вже потім підписуй договір.



Якщо фінансова установа відмовляється надати примірник договору для детального вивчення і погоджується надати його лише для підписання, це – порушення твоїх прав.



Перше, що потрібно зробити, це звернутися до керівництва цієї фінансової установи. Якщо не подіяло, звертайся до НБУ.



Як можна звернутися до НБУ:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240; 
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv .

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава


#ЗнайСвоїОбов’язки




Фінустанова порушила твої права?


Близько 16 тисяч письмових звернень споживачів фінансових послуг отримав Національний банк за 2020 рік.



Звернень, звісно, багацько, але не всі знають, що у разі непорозумінь з фінансовою установою можна звернутися до Національного банку.



А звернутися до Нацбанку виявляється просто:

  • можеш стукнутися у месенджер: до чат-боту у вайбер чи телеграм “НБУ Контактний центр”;
  • подзвонити до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ http://surl.li/msgv ;
  • написати на поштову адресу – м. Київ, вул. Інститутська, 9, 01601.

Отож, якщо фінансова установа порушила твої права і твоє звернення до керівництва фінустанови не допомогло, не вагайся – звертайся до НБУ.



Обирай зручний для себе спосіб. НБУ допоможе!



Хочеш більше знати про свої права? Заходь на сайт інформаційної кампанії #ЗнайСвоїПрава, клікай сюди https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава


#ЗнайСвоїОбов’язки




Звернувся до банку, щоб отримати зарплатну картку, а на додачу отримав ще й кредитку?


Тобі варто знати, що оформлювати кредитну картку при отриманні зарплатної не обов’язково.



Банки іноді занадто наполегливо пропонують супутні продукти.



Тому, якщо кредитка тобі справді потрібна, звісно, оформлюй, а ні – то відмовляйся від неї.

Згідно зі ст. 55 Закону України “Про банки і банківську діяльність” банкам забороняється вимагати від клієнта придбання будь-яких товарів чи послуг від банку або від спорідненої чи пов'язаної особи банку як обов'язкову умову надання банківських послуг.

Банки мають право пропонувати своїм клієнтам послуги, але не можуть вимагати придбати їх.



Якщо банк відмовляє надавати потрібну послугу без покупки нав’язаної послуги:

  • напиши звернення на керівництво банку;
  • якщо ситуація не вирішилася і банк не припиняє дію послуг, від яких ти письмово відмовився, звернися до НБУ.
  • Як можна звернутися до Національного банку України:
  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава


#ЗнайСвоїОбов’язки




Взяти мікрокредит легко, а от повернути – вже інша річ.


Тому, щоб не потрапити в халепу, читай уважно та мотай собі на вус.



Іноді може здаватися, що ти взяв один кредит, а по факту взяв два окремі кредити на різних умовах. Що мається на увазі?



Йдеться про випадки, коли фінансова установа не одразу погодила всю суму кредиту.



Наприклад, ти просив 10 000 грн, а установа погодила спочатку 5 000 грн, а через декілька днів решту кредиту – 5 000 грн.



Кожні 5 000 грн – це можуть бути два окремі кредити, за якими можуть відрізнятися відсоткові ставки, дати погашення, розмір штрафів. Уважно читай умови договору та вчасно сплачуй обидва кредити.



Спершу з’ясуй усі деталі про мікрокредит, а вже потім оформлюй.



Дізнайся:

  • чи офіційно зареєстрована установа (це можна дізнатися через систему Національного банку: https://kis.bank.gov.ua/, якщо інформацію про компанію не знайшов, її послугами не користуйся);
  • повну процентну ставку для кожної із частин мікрокредиту (1-2%, які показують в рекламі – це вартість за день користування, тому ставка за місяць може сягати 60% і більше);
  • графік платежів (коли і скільки потрібно платити);
  • комісії та штрафи у разі прострочення (навіть декілька днів прострочки можуть коштувати клієнту значної суми);
  • умови договору (у ньому можуть бути вказані особливі умови нарахування процентів та додаткові послуги).

Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.



Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава


#ЗнайСвоїОбов’язки




А ти читаєш документи перед тим, як ставити під ними підпис?




Якщо ні, справи кепські! Адже своїм підписом ти погоджуєшся з умовами, які зазначені в документі. А там можуть бути прописані не тільки твої права, а й обов’язки, які доведеться потім виконувати.



Це стосується і договорів з фінансовими установами та навіть анкет-заяв банку.



Анкета-заява банку в окремих випадках може стати кредитним договором.



Наприклад, ти підписав анкету-заяву клієнта або договір обслуговування з банком.



Крім звичайної платіжної картки, отримав ще кредитку з лімітом 5 тис. грн.



В анкеті-заяві ти поставив "галочку", що ознайомився з умовами та правилами обслуговування, погоджуєшся з договором, готовий роздрукувати свій примірник із вебсайту банку. До того ж ти зобов’язався стежити за зміною умов обслуговування на вебсайті банку.



З часом ти міг перестати користуватися карткою, однак не став її закривати.



За цей час кредитний ліміт у розмірі 5 тис. грн переріс у борг 20 тис. грн.



Як так могло статися?

Особливість у тому, що така анкета або договір приєднання можуть бути фактично кредитним договором із банком. Згідно з Цивільним кодексом України такі документи прирівнюються до кредитних договорів. Проте навіть у таких анкетах повинні бути прописані основні умови фінансової послуги. Якщо цієї інформації немає, фінансова установа порушує твої права.



Уважно читай документи, на яких ставиш підпис, та виконуй умови угод з фінансовими установами.



Якщо фінансова установа порушила твої права, звернися до Національного банку.



Як можна звернутися до НБУ:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава


#ЗнайСвоїОбов’язки




Кредит, як і будь-який товар чи продукт, має свою вартість.




Тому, якщо вирішив взяти кредит, спершу з’ясуй скільки він коштує.



Що входить у повну вартість кредиту?

  • відсоткова ставка;
  • комісії (наприклад, комісія за видачу коштів, регулярна щорічна комісія, комісія за відкриття банківського рахунку тощо);
  • додаткові платежі (наприклад, платежі за додаткові послуги, які можуть бути включені до кредиту – такою послугою може бути, страхування життя).

Де шукати інформацію про повну вартість кредиту? Точно, не в рекламі.



Інформація про реальну вартість кредиту є:

  • в істотних умовах кредиту, які банки публікують на своїх сайтах;
  • у паспорті кредиту, який можна попросити у менеджера банку;

Паспорт кредиту – це документ, який містить основні умови кредиту, інформацію про реальну відсоткову ставку, порядок повернення кредиту, додаткові комісії та платежі.



Паспорт кредиту та істотні умови кредиту банки роблять за одним форматом, щоб тобі було зручно порівняти пропозиції різних банків.



Ну і звісно, уся інформація про кредит є у кредитному договорі.



Якщо фінансова установа порушила твої права, звернися до Національного банку.



Як можна звернутися до НБУ:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава


#ЗнайСвоїОбов’язки




Тримати в секреті трьохзначний номер зі звороту картки, PIN-код до картки, SMS-коди від банку – це не лише запорука безпеки твоїх коштів, а ще й твій обов’язок перед банком.


Так, коли ти отримуєш платіжну картку, ти підписуєш договір з банком, де чітко про це написано.



Ти як власник картки:

  • не повинен зберігати PIN-код разом з карткою або в легкодоступних для третіх осіб місцях;
  • не повинен писати PIN-код на картці;
  • не можеш розголошувати цю інформацію навіть членам сім’ї;
  • зобов’язуєшся не передавати картку та PIN-код в користування третім особам.

Картку має право використовувати лише особа, чиє ім’я, прізвище та підпис нанесені на ній.



Використовувати картку не можна навіть за довіреністю.



Тільки у випадку емісії додаткової картки для довіреної особи.



Підписуючи договір з банком, ти погоджуєшся, що усі паролі та SMS-коди будуть зберігатися в секреті від третіх осіб. Це – твій обов’язок.



Пам’ятай, працівники банків ніколи не запитують трьохзначний номер зі звороту картки, PIN-код до картки, SMS-коди від банку та паролі. Навпаки – застерігають берегти свої гроші та дотримуватися правил платіжної безпеки.



Якщо фінансова установа порушила твої права, звернися до Національного банку.



Як можна звернутися до НБУ:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240; 
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава


#ЗнайСвоїОбов’язки




Що треба знати, коли відкриваєш рахунок у банку?


Відкриваєш рахунок, з’ясуй:



Плату за обслуговування рахунку.



Значна кількість банків не стягує плату за обслуговування рахунку. Проте є винятки. Тому почитай цю інформацію у договорі.



Розмір комісій за зняття коштів у касі. Який може бути розмір комісій:

  • від 0% до 1,5% від виданої суми, якщо знімаєш кошти у касі банку, де отримав картку;
  • до 2,5% від виданої суми, плюс додатково може стягуватися фіксований платіж від 3 до 15 гривень, у разі, якщо знімаєш кошти у касі іншого банку;
  • 4-5% від виданої суми, якщо знімаєш кошти за рахунок кредитного ліміту.

Розмір комісій за перекази грошей.



Вартість переказу коштів зазвичай становить від 0% до 1,5%. Якщо переказуєш кошти на рахунок у своєму ж банку, комісія менша (або її немає взагалі), ніж під час переказу на рахунок у іншому банку.



Деякі банки утримують фіксовану суму залежно від суми переказу. Як правило, це 3-5 грн.



Під час переказу за рахунок кредитних коштів комісія становить не менше 4%.



Перевір наявність кредитного ліміту.



Якщо тобі не потрібен кредитний ліміт, відмовся від нього, якщо ж плануєш користуватися кредитними коштами, дізнайся, коли треба гасити кредит, чи є пільговий безвідсотковий період, а також зважай на вартість послуг за кредитом.



Читай, що підписуєш. Уважно вивчи усі умови договору.



Якщо фінансова установа порушила твої права, звернися до Національного банку.



Як можна звернутися до НБУ:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава


#ЗнайСвоїОбов’язки




Колектори вимагають сплату кредиту, який ти не брав. Що робити?



Трапляються випадки, коли колектори телефонують або надсилають повідомлення з приводу кредиту, який ти не брав і не виступав поручителем.



З точки зору закону, щоб припинити такі контакти – достатньо заборонити колекторській службі використовувати твої дані.



Дзвінки не припиняються. Що робити?



Запитати назву фінустанови, з якої телефонують, дізнатися підставу дзвінка.



Зафіксувати порушення своїх прав (зробити скріншоти екрана телефону з повідомленнями та журналу дзвінків, зробити аудіо запис телефонних розмов тощо).



Написати письмову вимогу до фінансової установи із запереченням проти обробки своїх персональних даних. Така вимога розглядається упродовж 10 днів.



Якщо письмова вимога не була задоволена, а колектори продовжують турбувати, звертайся до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини через онлайн-приймальню (https://online.ombudsman.gov.ua/) або на поштову адресу.



Якщо колектори вдаються до погроз, цілодобових дзвінків боржнику та членам родини, використання лайливих слів у повідомленнях, розповсюдження образливих фотоколажів тощо, вони порушують низку статей Конституції України (статті 3, 21, 22 та 32), Цивільного кодексу України (статті 3, 291, 301, 302 та 308), Кримінального кодексу України (стаття 182). Обов’язково звертайтеся до правоохоронців.



Варто знати, що ВРУ ухвалила у першому читанні законопроєкт №4241. НБУ брав участь у його розробці.



Документ встановлює чіткі правила роботи колекторів, визначає поняття «колектор» та «колекторська компанія», забороняє їхню неетичну поведінку, встановлює санкції за порушення, визначає регулятора тощо.



Як можна звернутися до НБУ:

  • написати до чат-боту – НБУ Контактний центр у Viber або Telegram;
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ https://cutt.ly/vzzhJgn

Більше про права споживачів фінпослуг тут: https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава

EUR 42.40 43.10
USD 39.60 40.20

Є запитання? Залишайтеся на зв'язку!

Залиште Ваш телефон і ми зв'яжемося з Вами як можна швидше

Дякуємо за Вашу заявку!