14 Вересня 2021

Інформаційна кампанія «Знай свої права»

Шановні клієнти!



АТ «МОТОР-БАНК» є партнером кампанії із захисту прав споживачів фінансових послуг, яку проводить Національний Банк України.



Щиро сподіваємося, що Вам стануть у нагоді нові відео та інформація на тему найпоширеніших запитань:



Тобі відмовляють в кредиті, а ти не знаєш чому?




Проблема може бути в твоїй кредитній історії.



Кредитна історія – це досьє про всі поточні та сплачені кредити позичальника, яке містить інформацію про те, наскільки сумлінно та вчасно погашалась заборгованість.



Перевірити власну історію можна в бюро кредитних історій. В Україні зареєстровані сім бюро кредитних історій, з яких активними учасниками ринку нині є п’ять: ПрАТ «Перше всеукраїнське бюро кредитних історій», ТОВ «Бюро кредитних історій «Українське кредитне бюро», ТОВ «Українське бюро кредитних історій», ПрАТ «Міжнародне бюро кредитних історій» і ТОВ «Онлайн бюро кредитних історій».



За законодавством один раз упродовж календарного року записи щодо власних кредитів можна отримати безкоштовно. Усі подальші звернення впродовж року будуть платними.



Ще можна під’єднати SMS-інформування та бути в курсі будь-яких подій щодо кредитної історії. Ця послуга допомагає запобігти випадковим простроченням і захистити себе від шахрайства, але вона платна.



Хто має доступ до кредитної історії?

  • Власник кредитної історії.
  • Установи, які мають відповідну згоду від власника.

Навіщо перевіряти свою кредитну історію?

  • Насамперед це дозволить оцінити свої шанси на отримання кредиту.

Перед тим, як видати кредит, фінустанови перевіряють кредитну історію потенційного позичальника.



Це дозволяє фінустанові зрозуміти, наскільки сумлінно особа буде виконувати взяті на себе зобов’язання.



Саме на підставі поганої кредитної історії банк може відмовити потенційному клієнту у видачі кредиту, попри гарні доходи.



На що звертають увагу кредитори?



Насамперед – на наявність прострочок по кредиту.



Але відсутність кредитів також має значення.



Кредитору важливо знати, чи є потенційний клієнт активним користувачем кредитних послуг.



Оскільки за відсутності кредитної історії кредитору важко оцінити, як особа буде справлятися з кредитним навантаженням.

  • Виявити факт шахрайства. Якщо виявилося, що хтось оформив на тебе кредит, потрібно звернутися з відповідною заявою до правоохоронних органів.
  • Виявити та виправити неточності або неактуальну інформацію в кредитній історії.

Що робити, якщо виявив недостовірну інформацію у своїй кредитній історії?


1. Звернутися до фінансової установи, яка надала таку інформацію з вимогою актуалізувати дані.


2. Звернутися до бюро кредитних історій та повідомити про наявність помилки у кредитній історії. Зі свого боку бюро кредитних історій звернеться до фінансової установи, яка подала таку інформацію, для уточнення даних.



Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.


Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv



Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава



Чи можна відмовитися від кредиту, якщо відпала потреба в коштах?



Так, ти маєш право відмовитися від кредиту, не пояснюючи причину, упродовж 14 календарних днів з дати оформлення.



Це право зазначене в Законі України «Про споживче кредитування».



Але такий пункт має ще бути передбачений у договорі з фінансовою установою.



Що потрібно зробити, аби відмовитися від кредиту?

1. Звернутися до фінансової установи: написати заяву-відмову.


2. Повернути фінустанові кредитні кошти разом з відсотками за користування, які передбачені умовами кредиту, упродовж 7 днів після відмови.


Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.

Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава



Чи має право Банк змінювати тарифи?





Так, але Банк повинен попереджувати своїх клієнтів про зміни тарифів щонайменше за 30 днів. Це вимога Закону України “Про платіжні системи та переказ грошей”.



Банк може використовувати при цьому будь-який канал зв’язку (повідомлення у месенджері, мобільному додатку, телефонний дзвінок тощо), обраний клієнтом у договорі та розміщувати відповідну інформацію на своєму вебсайті.



Якщо банк не повідомив про зміну тарифу (не розмістив інформацію на сайті чи не повідомив іншими каналами зв’язку), ти маєш право вимагати повернення списаних коштів.



Напиши заяву на ім’я керівника банку.



Якщо не допомогло, звернися до Національного банку.



Як можна звернутися до НБУ:

  • Написати до чат-боту – НБУ Контактний центр в месенджер (вайбер або телеграм)
  • Зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240 
  • Заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава



Як дізнатися повну вартість кредиту?


По-перше, детально вивчи істотні умови кредиту, які банки публікують на своїх сайтах, там вказані загальні умови надання банком послуг кредитування (вид кредиту, розмір кредиту, валюта тощо).



Запропоновані індивідуальні умови залежатимуть від результатів оцінки банком кредитоспроможності клієнта.

По-друге, попроси у менеджера банку паспорт кредиту.



Паспорт кредиту – це документ, який містить основні умови кредиту, інформацію про реальну відсоткову ставку, порядок повернення кредиту, додаткові комісії та платежі.



По-третє, уважно читай кредитний договір. Обов’язково перевір, чи включені до кредиту додаткові послуги та чи передбачені штрафи та комісії за умови дострокового погашення кредиту. Пам’ятай, законодавство не містить обмежень щодо дострокового повернення кредитних коштів, але перевіряти наявність таких пунктів у договорі все ж варто.



Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.



Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава



Як зрозуміти, які фінансові послуги є обов’язковими, а які банк тобі просто нав’язує?


Розберімось разом!



Наприклад, при відкритті рахунку кредитку оформлювати не потрібно!



А от оформлення страховки іноді є обов’язковим, як при оформлені іпотеки.



Але, якщо ти прийшов до банку обміняти валюту, а тобі пропонують страховку, ти маєш право від неї відмовитися. Банк не має права відмовляти обмінювати валюту без оформлення страховки.



Купуй тільки ті послуги, які тобі справді потрібні. Якщо вирішив оформити запропоновану послугу, не поспішай ставити підпис, уважно вивчай умови договору з банком.



Пам’ятай! Банки мають право пропонувати своїм клієнтам послуги, але не можуть вимагати придбати їх.



Згідно зі ст. 55 Закону України “Про банки і банківську діяльність” банкам забороняється вимагати від клієнта придбання будь-яких товарів чи послуг від банку або від спорідненої чи пов'язаної особи банку як обов'язкову умову надання банківських послуг.



Якщо банк нав’язує непотрібні вам послуги:

  • напиши звернення на керівництво банку;
  • якщо ситуація не вирішилася і банк не припиняє дію послуг, від яких ти письмово відмовився, звернися до НБУ.

Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/


#ЗнайСвоїПрава

EUR 42.30 43.00
USD 39.40 40.00

Є запитання? Залишайтеся на зв'язку!

Залиште Ваш телефон і ми зв'яжемося з Вами як можна швидше

Дякуємо за Вашу заявку!